Godziny | Zajęcia |
07.00 – 08.30 | Różne sytuacje edukacyjno-wychowawcze organizowane przez nauczyciela, inicjowane przez dzieci, o charakterze indywidualnym lub w małych zespołach, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, ćwiczenia poranne, zabawy integracyjne. Przygotowanie do śniadania, toaleta, nakrywanie do stołu – dyżury dzieci. |
8.30 – 9.00 | I śniadanie (wtorki i czwartki: szwedzki stół) |
9.00 – 10.00 | Zajęcia edukacyjno-wychowawcze organizowane przez nauczyciela z uwzględnieniem propozycji dzieci, korelacja treści z różnych dziedzin, aktywność słowna, plastyczna, muzyczna, ruchowa, intelektualna. Zajęcia dodatkowe |
10:00 – 11:00 | Zabawy swobodne, inicjowane przez dzieci, nauczyciel w roli osoby organizującej, wspierającej, mediator i dyskretny obserwator poczynań dzieci. |
Godziny | Zajęcia |
11:00 – 11:30 | II śniadanie |
11:30 – 11:50 | Zajęcia o charakterze relaksacyjnym, słuchanie opowiadań, baśni, słuchowisk, muzyki. |
11:50 – 13:00 | Spacery, wycieczki, zabawy w ogrodzie, wyprawy terenowe. |
13:00 – 13:30 | Zajęcia rozwijające zainteresowania dzieci – plastyka, taniec, edukacja zdrowotna. |
13:30 – 14:00 | Obiad |
14:00 – 14:30 | Poobiedni relaks: czytanie bajek, słuchanie płyt cd – muzyka relaksacyjna, słuchowiska. |
14:30 – 17:00 | Praca indywidualna z dziećmi z uwzględnieniem działań profilaktycznych, stymulujących, kompensacyjnych i korekcyjnych, zabawy dowolne, pobyt na świeżym powietrzu w okresie wiosenno- jesiennym. |