Nasze Przedszkole posiada własną kuchnie, w której dbamy o to, aby przygotowywane posiłki dostarczały dzieciom wszystkich niezbędnych składników odżywczych i energetycznych. Posiłki staramy się planować tak aby zawierały produkty z różnych grup żywnościowych i sporządzane z nich potrawy były jak najmniej przetworzone. Produkty żywnościowe dostarczane do naszej kuchni są zawsze świeże, ze znanych źródeł i od sprawdzonych dostawców.

  • Posiłki spożywane przez nasze dzieci gotowane są codziennie. Nie używamy potraw mrożonych, gotowych do spożycia.
    Dzień zaczynamy od śniadania, a wiec pyszne kanapki z porcją warzyw i owoców, do tego herbatka, kakao lub zupa mleczna z dodatkiem płatków zbóż różnorodnych (orkisz, żyto, owies, amarantus) wzbogacana przez dodatek bakalii lub owoców. II śniadanie to kasze: jaglana, manna, kisiel, budyń, jogurt lub koktajl własnej produkcji – zawsze z dodatkiem owoców lub warzyw. Obiad jest zawsze dwudaniowy z warzywami podanymi w postaci surówki lub warzyw gotowanych także przyrządzanymi przez nasze Panie kucharki.
  • Wędliny i mięso przeznaczone do spożycia staramy się kupować wysokiej jakości, zawsze świeże i poparte Handlowym Dokumentem Identyfikacyjnym dla tychże produktów. Nie używamy żywności przetworzonej: konserw mięsnych, mielonek, gotowych posiłków mięsnych i rybnych.
  • W tygodniowym jadłospisie przedszkolnym przynajmniej raz podana jest kasza jako dodatek do drugiego dania, zupy lub deseru.
  • Każdego dnia jemy owoce i warzywa jako dodatki do śniadań i obiadu – nasze polskie sezonowe i te z ciepłych krajów w zależności od pory roku.
  • Nie używamy wzmacniaczy smaku i zapachu: typu kostki rosołowe, Vegeta, Jarzynka. W celu podniesienia walorów smakowych potraw i również ograniczając do minimum spożycie soli stosujemy naturalne  przypraw takie jak majeranek, czosnek, bazylia, cząber, tymianek, papryka, i tym podobne zioła.
  • Jadłospisy staramy się komponować tak, aby uwzględnić produkty ze wszystkich podstawowych grup produktów, a więc obejmujących produkty zbożowe, warzywa i owoce, mleko i produkty mleczne, mięso drób, ryby, wędliny, jaja, nasiona roślin strączkowych takich jak fasola, soczewica, groch.
  • Ograniczamy białe pieczywo wprowadzając chleb żytni, razowy, pełnoziarnisty. Dotyczy to również makaronów – także jest z różnego rodzaju mąki.
  • Dzieci mają stały dostęp do wody niegazowanej.
  • Potrawy zakwaszamy wyłącznie cytryną.
  • Soki – tłoczone lub 100% bez dodatku cukru.
  • Używamy soli morskiej lub o niskiej zawartości sodu.
  • Herbaty, kakao, kawę dosładzamy nie wielką ilością miodu naturalnego.

 

W tym toku uczestniczymy w projekcie ,,Zdrowo jemy-zdrowo rośniemy’’.

Personel przedszkola szkoli się w comiesięcznych warsztatach, a dzieci odbywają zajęcia z dietetykiem – tworzą zdrowe kanapki, przygotowują surówki itp.

Zachęcamy do zapoznania się z zamieszczoną poniżej listą zdrowych produktów, które stosujemy do komponowania przygotowywanych przez nas posiłków.

Lista zdrowych produktów